Lily Lolo

Har precis tittat klart på Sex and the city filmen, älskar det, kan inte få nog! Längtar tills den andra filmen kommer nu i maj. Den ska jag se på bio, punkt slut.

Jag har beställt hem en ny fondation som jag tänkte testa, Lily Lolo. Det är mineralsmink som inte innehåller några kemiska substanser, färgämnen m.m. Denna foundationen som jag beställde är i löspuderform. Eftersom jag har så känslig hy så är det bra att använda mineral produkter till huden. Den andas mycket bättre och täpper inte igen. Man vill ju ha smink som inte skadar hyn. Vissa billigare mineralsmink kan ibland klia på huden men denna är skonsam. Den täcker även lagom mycket och ser naturlig ut i ansiktet, utan att se för "sminkad" ut. Skulle man ha lite rödare partier eller finnar så finns det ju alltid cover up.



Jag har ju som sagt inte testat den än, den kommer väl hem imon till mig hoppas jag. Men detta är vad jag har läst om den. Blondinbella använder även denna, och alla vet vi ju hur känslig och finnig hy hon har. Alltså måste den vara bra! Den finns att beställa hem på Nelly och kostar 250:-. Det är ju alltid värt att testa! Här är Lily Lolos hemsida.

Hittade en liten lista på fördelarna med att använda mineralsmink:

Vad är det som är så bra med Mineral Makeup?
• Mineraler innehåller inga konserveringsmedel eller andra skadliga ämnen
• Bra för känslig hud
• Lugnar irriterad hud - antiinflammatorisk
• Mycket liten allergirisk
• Täcker bra men ser ändå naturligt ut
• Huden blir silkeslen och jämn
• Man känner sig inte "spacklad"
• Täpper inte igen porerna
• Oorganiskt - bakterier kan inte växa i mineraler
• Både zinkoxid och titandioxid, som används i de flesta mineralsminkprodukter, är naturliga solskyddsmedel
• Tillåter huden att andas
• Minimerar synbarheten av porer och fina linjer
• Ger en perfekt finish och ger hyn lyster
• Håller hela dagen

Sen finns det ju mineralsmink som är sämre och bättre självklart, billigare och dyrare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0