Ansiktsvård

Hej! Det har varit lite dålig uppdatering på senaste, men jag har inte hunnit att sätta mig ner och skriva något vettigt. Då tycker jag lika gärna att man kan skita i att skriva om man inte ska skriva något vettigt.

Idag har jag vart på LIFE och färgat och format mina ögonbryn, blev bra. Har sparat ut mina ögonbryn nu sen sommaren och tänkte gå och fixa dem ordentligt och det gjorde jag idag. Beställde även tid till en ansiktbehandling som jag ska göra i januari. Min hy är så känslig och blir lätt rödflammig så nu ska hon hjälpa mig att ta fram dem produkterna som jag behöver till min hy. Det är väldigt dyrt men det är det värt. Man mår ju mycket bättre om man känner sig fin.
Jag vill känna mig fin naturligt, inte behöva sminka sig en massa för att täcka allt, och sen när man tvättar bort sminket så är hyn ful. Jag sminkar mig visserligen bara på helgerna. Men man har ju sett folk som har en dålig hy och sen bara tar dem massa lager med smink och det syns ändå igenom att hyn inte mår bra och inte är slät. Hyn mår även sämre om man sminkar sig för mycket hela tiden. Man vill ju inte känna sig tvingad att sminka sig varje dag för att täcka alltihop och sen när man tvättar bort sminket så är hyn jätteful. Den ska vara fin från början tycker jag.

Fick med mig en del produkter hem som jag ska testa nu, det tar ju ett tag innan huden vänjer sig och ändrar sig. Såna produkter som man köper i vanliga affärer som t e x Nivea är inte alls lika bra sa hon. Så måste jag även gå på regelbundna ansiktsbehandlingar. Vi skulle sätta ihop ett hudvårdschema just för mig i januari, hur jag ska sköta mig hy så den blir fin. Min hy är inte katastrof nu, men den är inte som den ska heller.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0